ועדות שחרורים לשחרור על-תנאי ממאסר

ועדות שחרורים הן הגוף המחליט בנוגע לשחרור על תנאי ממאסר, לרבות שחרור אסירים מטעמים רפואיים. החוק לשחרור על-תנאי ממאסר מסדיר את תנאי הסף לשחרורו של אסיר אשר ריצה שני שלישים לכל הפחות מתקופת מאסרו, וכן את הליך השחרור והתנאים שעל פיהם מותנה השחרור. כמו כן, החוק מסדיר את הרכבה של ועדת השחרורים ומפרט את השיקולים שהוועדה נדרשת לשקול, כמו גם את הליך הערעור על החלטתה.

עורכת הדין סיוון כהן, המתמחה בתחום המשפט המנהלי, המשפט הפלילי ודיני התעבורה, מסבירה שכל אסיר אשר מרצה עונש מאסר שמעל לשישה חודשים, זכאי להעלאת עניינו בפני ועדת השחרורים בתום שני שליש מתקופת מאסרו, וזו רשאית להורות על שחרורו, זאת בתנאי שהוא איננו מסוכן ואכן ראוי לשחרור.

 

הסתייעות בעורך דין פלילי בעל ניסיון רב בייצוג אסירים בפני ועדות שחרורים

עו"ד פללי סיוון כהן מוסיפה שאותן ועדות שחרורים מהוות טריבונל מנהלי, והן מקבלות החלטות בהתאם לכללי המשפט המנהלי. אסיר אשר ריצה שני שליש מתקופת מאסרו ורוצה להעלות את עניינו בפני ועדת השחרורים, מומלץ לו שיסתייע בעורך דין פלילי בעל ניסיון רב בייצוג אסירים בפני ועדות שחרורים.

ועדות שחרורים לשחרור על-תנאי ממאסר
עו"ד פלילי, טיפול מקצועי ואישי ביותר עם תוצאות מוכחות
טלפון ליצירת קשר:

עורך דין פלילי מנוסה יהיה בקיא בכל ההליכים המוקדמים, החל מהמלצות של עובדים סוציאליים, דרך חוות דעת של מנהל הכלא וועדות שונות בהתאם לפרטי המקרה הספציפי (חוות דעת של ועדת גילוי עריות, חוות דעת של ועדת אלימות במשפחה וכיוצא בזה), ועד להבניית תכנית שיקום פרטית בנסיבות שבהן מסרבת הרשות לשיקום האסיר להכין תכנית שיקום משלה.

 

ניסיון בהגשת עתירות מנהליות

כמו כן, לעתים קורה שהפרקליטות מגישה לידי הוועדה מידע חסוי שאינו נגיש לאסיר או לבא כוחו. מידע שלילי זה עלול להוות גורם המשפיע על החלטת הוועדה, ולהביאה לכדי לקביעה שהאסיר מסוכן לציבור או שאינו ראוי לשחרור.

עו"ד פלילי שמאחוריו עומד ניסיון עשיר בהופעות בפני ועדות שחרורים, עשוי בתרחישים מסוג זה למזער את הנזק הנגרם לאסיר בעקבות אותו המידע, אם באמצעות שכנוע הוועדה שמדובר במידע ממוחזר או ישן, הנוגע לפרטים שהיו כבר ידועים בעת שנגזר דינו של האסיר, ואם בהתעקשות הסנגור שמדובר במידע בודד בעל משקל נמוך.

לעו"ד נדרש ניסיון רב גם בהגשת עתירות מנהליות במקרים שבהם דחתה ועדת השחרורים את בקשתו של האסיר לשחרור מוקדם, שכן יכולתו של בית המשפט המחוזי להתערב בהחלטת הוועדה הנה מוגבלת ונוגעת למתחם הסבירות שבהחלטת הוועדה בכפוף לכלליו של המשפט המנהלי.

הסתייעות בעורך דין פלילי בעל ניסיון רב בייצוג אסירים בפני ועדות שחרורים

מאמר זה נכתב ע"י
תמונה של עו"ד סיוון כהן
עו"ד סיוון כהן

בוגרת הפקולטה היוקרתית למשפטים של אוניברסיטת בר אילן, שם עשיתי תואר ראשון במשפטים LL.B. ותואר שני בהצטיינות.

התחלתי לעסוק בתחום המשפט הפלילי עוד כשהייתי סטודנטית במסגרת עבודתי במשרדו של עוה"ד אבי חימי; ואף עשיתי השתלמות בתחום הענישה הפלילית הבינלאומית במסגרת תוכנית לימודית באוניברסיטה האוסטרלית "מונש" (Monash Universty).

את ההתמחות שלי עשיתי במשרדי הסנגוריה הציבורית (מחוז ת"א-מרכז) ולאחר מכן חזרתי לעבוד במשרדו של עוה"ד אבי חימי עד שפתחתי את המשרד שלי.

מאמרים ומידע נוסף

על פי סעיף 3 לחוק שחרור על תנאי ממאסר, רשאיות ועדות שחרורים מיוחדות לשחרר את האסיר על תנאי, בהתאם לבקשתו (למעט אסיר עולם המרצה תקופת

לכל אסיר, למעט אסיר עולם, עומדת הזכות להגיש בקשה לשחרור על תנאי ממאסר, זאת בתנאי ושתקופת המאסר היא מעל לשישה חודשים, ולאחר שהאסיר ריצה לכל

לכל אסיר זכות יסוד לעמוד בפני ועדת שחרורים אשר תדון בשחרורו המוקדם מהכלא. ועדת השחרורים פועלת מכוח חוק שחרור ממאסר על תנאי התשס"א – 2001

חוק שחרור על-תנאי ממאסר משנת התשס"א-2001 קובע כי כל אסיר הנושא בעונש של מאסר לתקופה של מעל לשישה חודשים, ושריצה בפועל שני שלישים לפחות מתקופת

החוק שחרור על תנאי ממאסר קובע שלכל אסיר עומדת הזכות להגיש בקשה לשחרור מוקדם בפני ועדת שחרורים, כשהשיקול המרכזי שמנחה את ועדות השחרורים למיניהן נוגע

הזינו את הטלפון לשיחה בוואטסאפ